Náš tým

S kým se budete potkávat


Výuka

Celý život mám blízko k dětem a stále se učím, jak jim být nejlepším průvodcem. Jsem máma tří malých dětí, ale také vystudovaná učitelka. Během studií jsem pracovala jako asistentka pedagoga ve 3. třídě ve škole v sociálně vyloučené lokalitě, pak i na běžné ZŠ jako vychovatelka a asistentka pedagoga v 6. třídě. Po škole jsem nastoupila jako průvodce ve 2. a 3. třídě ve Scio škole v Brně. Mimo to jsem asi 9 let učila plavání a přes 10 let jsem vedla děti ve skautském oddíle. Moje děti a tyto všechny zkušenosti mě dovedly k rozhodnutí založit komunitní školu v Břeclavi. Mám na starosti pedagogickou koncepci a práci s dětmi i průvodci. Jak dělat dobrou školu se učíme od dětí a kolegů napříč republikou. Absolvovala jsem například kurzy Hejného matematiky, Respektovat a být respektován, Učíme se venku, Čtení není lenošení a letos mě čeká celoroční kurz Montessori pedagogika pro ZŠ.


Jana Loučková

pedagogika

Jsem mámou 'žijeťáckého' třeťáka, vystudovala jsem předškolní a mimoškolní pedagogiku a posléze učitelství pro první stupeň. Klasické školství mě však moc neoslovilo a spíše mě to táhne k alternativám, kde se dětem můžu individuálně věnovat a více se přizpůsobovat jejich zájmům a potřebám. Po studiu jsem odjela do Velké Británie, kde jsem se 12 let věnovala kromě práce s dětmi (au-pair, chůva), také studiu anglického jazyka. Anglie a angličtina jsou moje srdcovka, proto doufám, že se mi podaří dětem při pondělních anglických dnech alespoň trochu mého nadšení předat. Budu s dětmi také v úterý a ve středu jako 'pravá ruka' Jany.


Petra Rebeková

pedagogika

V současné době jsem především maminkou tří malých dětí, které jsou mi hlavní inspirací proč některé věci dělám jinak, než ostatní. Vystudovala jsem střední pedagogickou školu v oboru výchovná a humanitární činnost a chtěla být učitelkou neslyšících dětí. Osud mi trochu jinak zamíchal kartami a při studiu učitelství pro 1. stupeň byla specializace pro tento obor zrušena. Tak sem si udělala alespoň specializaci na tělesnou výchovu. Během všech studií jsem vedla různé kroužky – dětský oddíl Brontosaura, folklorní kroužek, různá cvičení, doučování. Několik let po sobě jsem organizovala tábory pro rodiče s dětmi a jezdila na dětské tábory jako zdravotník. Po škole jsem nastoupila do Mezinárodní Montessori školy Perlička, během učení jsem si udělala kurz Montessori pro 6-12 let a také vystudovala Školu folklorních tradic. Jsem absolventkou kurzu Respektovat a být respektován a Nenásilné komunikace. Velmi blízko mám k tvořivým činnostem, polytechnickým dovednostem a tradiční lidové kultuře.


Magdaléna Němečková

pedagogika

Obdivuji dětský projev a mým cílem je pomáhat jej rozvíjet, aniž bych omezovala jeho svobodné vyjádření. Práci s dětmi jsem se věnovala již při studiích na umělecké střední škole i pedagogické fakultě, kde jsem studovala výtvarnou tvorbu. Působila jsem v Břeclavi a Olomouci v domově dětí a mládeže, střediscích volného času i v soukromém studiu jako lektorka výtvarných kroužků a vedoucí příměstských táborů. Rok jsem vyučovala na 2. stupni ZŠ, zdejší koncept mi však nebyl blízký. Po narození syna jsem se začala intenzivně zajímat o vývojovou psychologii a respektující komunikaci, což mě nadále obohacuje v práci s dětmi. Mojí srdcovkou je kniha Svobodná hra od manželů Danišových. Vedle toho se věnuji permakultuře, biouhlířství, koordinuji mezigenerační dokumentaristický projekt a zpívám ve sboru. Budeme se potkávat v družině, na středečním tematickém dni a při pátečních expedicích.


Terezie Leskourová

pedagogika


Družina

Jsem matkou čtyřleté dcerky, která je mojí každodenní učitelkou. Vystudovala jsem hotelovou školu a poté jsem pracovala jako Au-pair v Anglii, kde jsem načerpávala angličtinu a starala se o 2 malé děti. Po návratu do Česka mi dělala radost práce v gastronomii, mou srdcovou záležitostí bylo Kafe Fara v Klentnici, kam se vždy ráda vracím. Péče o dcerku mi ale neumožňuje vracet se tam pracovně, proto mě budete vídat v družině. : ) Věnuji se pečení kváskového chleba, mám ráda hudbu, cyklistiku, a dětskou fantazii.


Eva Svobodová

pedagogika

Obdivuji dětský projev a mým cílem je pomáhat jej rozvíjet, aniž bych omezovala jeho svobodné vyjádření. Práci s dětmi jsem se věnovala již při studiích na umělecké střední škole i pedagogické fakultě, kde jsem studovala výtvarnou tvorbu. Působila jsem v Břeclavi a Olomouci v domově dětí a mládeže, střediscích volného času i v soukromém studiu jako lektorka výtvarných kroužků a vedoucí příměstských táborů. Rok jsem vyučovala na 2. stupni ZŠ, zdejší koncept mi však nebyl blízký. Po narození syna jsem se začala intenzivně zajímat o vývojovou psychologii a respektující komunikaci, což mě nadále obohacuje v práci s dětmi. Mojí srdcovkou je kniha Svobodná hra od manželů Danišových. Vedle toho se věnuji permakultuře, biouhlířství, koordinuji mezigenerační dokumentaristický projekt a zpívám ve sboru. Budeme se potkávat v družině, na středečním tematickém dni a při pátečních expedicích.


Terezie Leskourová

pedagogika

Jsem studentkou posledního ročníku břeclavského gymnázia a směřuji na vysokou školu v oblasti pedagogiky a psychologie.

Od září vedu dívčí skautský oddíl V Trávě. Je to pro mě velká výzva, která mi dává možnost vytvářet v našem oddíle bezpečné prostředí a vést tým holek nadšených pro práci s dětmi. Ráda zkouším nové věci a poznávám nové lidi, a tak jezdím jako vedoucí na příměstské i pobytové letní tábory, vedu animační programy a také adaptační kurzy pro nové ročníky našeho gymnázia. Absolvovala jsem také kurz zážitkové pedagogiky. Ve volném čase jsem ráda v přírodě, se svými blízkými nebo plánuji nové projekty. V ŽijeTo se budeme vídat v úterní družině.

Amálie Budíková

pedagogika

Jsem profesionální hudebnice, ale práce s dětmi mě doprovázela během studia i praxe. Nejvíc mě ovlivnil skautský oddíl, ale vedla jsem i kroužky angličtiny, hudební klub pro neziskovou organizaci a učila na Základní umělecké škole. Mezi moje záliby patří čtení a deskové hry, ráda se toulám lesem a navštěvuji muzea.

Po narození syna jsem se začala zajímat o různé způsoby výchovy i vzdělávání. V pedagogice mě fascinují nečekaná řešení známých problémů a hledání vnitřní motivace. V ŽijeTo mě potkáte ve čtvrteční družině, kde bych ráda dětem vytvořila podnětné prostředí, kde můžou tvořit dle libosti.


Lucia Ročkaiová

pedagogika


Provoz školy

Jsem máma sedmileté holčičky, která mi umožňuje pozorovat úžasný dětský svět a díky které jsem začala vnímat život z mnohem širší perspektivy. Zajímají mě témata osobního rozvoje, lidských emocí, alternativní medicíny, udržitelnosti, ráda trávím čas v přírodě, sportuji a čtu. Pracuji jako účetní, proto se budu starat o chod školy po finanční stránce a občas s radostí strávím den s dětmi jako druhý průvodce.


Markéta Kokorská

finance

Velmi ráda podporuji a pracuji na věcech, které mi dávají smysl. A chci vzdělávat své děti v respektujícím prostředí, s individuálním přístupem, kde rozvíjí jejich vnitřní motivaci k učení a kde jsou obklopeni otevřenými a nadšenými lidmi. Profesí jsem advokátka a ve škole zajišťuji potřebnou dokumentaci a formality. Můžete mě potkat i jako záskok na družině, druhého průvodce, popřípadě při sportovních aktivitách.


Marcela Kurialová

formality

Jsem máma dvou kluků a milovnice výzev. Mám ráda rozmanitost a práci na různých smysluplných projektech. Baví mě sport, cestování s rodinou nejen naším Lujzíkem (obytné auto) a poznávání krás kolem nás. Ve škole se věnuji komunikaci jak s rodiči, tak s průvodci, jídelnou a dalšími. Spravuji webové stránky, sociální sítě školy a podílím se na přípravě marketingových dokumentů. Možná se někdy objevím v družině, když to bude potřeba.


Iveta Silnicová

marketing a komunikace

Jsem kreativní člověk, který má rád nové výzvy a který rád své sny mění ve skutečnost. Vytvořit respektující, rozvíjející zázemí v Břeclavi byla právě taková jedna velká výzva. Do týmu přináším přírodo-ekologický vhled a podílím se na tvorbě grafiky. V pracovní době se věnuji krajinářské architektuře. Jinak ráda běhám nebo lelkuji v přírodě, bavím se zahradničením a včelařením.


Hanka Matějková

grafika


Zakládající tým